9 Nisan 2013 Salı

GLİKO

 


    Doğu yöresine ait olan bu yemek, günlerde çayın yanında bile ikram edilir oldu son zamanlarda. Yapımı biraz zahmetli, en azından benim için. Çünkü yoğurmak benim en çok zorlandığım işlerden biri. Bu köfteyi de uzun süre ve kuvvetli bir şekilde yoğurmak gerekiyor. Aksi halde dağılıyor, tecrübeyle sabit J
İlk kez kayınvalidemde yemiştim bunu. Bulgur denince akan sular durduğu için, favorilerimden biri oldu kendisi. Üzerine de sarımsaklı yoğurt dökünce, değmeyin keyfime. 

     Buyurun tarife:

Malzemeler:

Yarım kg bulgur (zevkinize göre köftelik veya iri bulgur)
Yeteri kadar un
2 yumurta
Tuz
Su
4-5 tane iri kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı tereyağı
Yoğurt
4-5 diş sarımsak

Yapılışı:

     Bulguru ayıklayıp yıkadıktan sonra genişçe bir tencereye koyun ve üzerini örtecek kadar su ilave edip 3-5 dakika kaynatın. Tencerenin ağzını bir bezle örtüp demlendirin. Bir yandan da sosunu hazırlamak için başka bir tencereye 2-3 yemek kaşığı kadar tereyağı koyup eritin. Kuru soğanları halka şeklinde doğrayıp tereyağında altın rengini alana kadar kızartın. Sonra salçayı ve tuzu ekleyip güzel bir sos elde edin.

     Diğer tarafta soğuyan bulgurun içine biraz un ve 2 yumurtayı ilave edin. Unun miktarını, bulgurlar birbirine yapışacak kadar koyun, ne fazlası, ne de azı. İşte işin püf noktası geliyor. Çok iyi yoğurun. Ben ilk yaptığımda güzel yoğuramamıştım, köfteler dağıldıkça un ekledim ve lapa gibi bişey olmuştu J mümkün olduğu kadar az unla, çok fazla yoğurarak köfteleri sıkın. Dilediğiniz şekli verebilirsiniz.
Yoğurulan köfteleri tekrar aynı büyük tencereye alın ve tencerenin dibine çok az su koyun. Çünkü köfteler buharla pişecek. Tencereyi ocağa alın ve yarım saat kadar kısık ateşte pişirin. Bir taraftan da sarımsaklı yoğurt hazırlayın. Buharda pişen köfteleri genişçe bir cam servis tabağına alın. Üzerine önce sarımsaklı yoğurt, daha sonra da sos dökün.

Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder